Menu główne:
Niedawno przeprowadzone badania przez firmę Strategy Analytics wskazują na to, że jedna na dwadzieścia firm korzysta z optymalnych rozwiązań bezpieczeństwa, które mogą przewidzieć ataki i naruszenia zanim wystąpią, a 44% z tych, którzy zostali zaatakowani nie byli w stanie określić źródła ataku lub czasu jego trwania.
Już w lipcu ubiegłego roku MasterCard zapowiedział, że zamierza wdrożyć nowy poziom zabezpieczeń, który byłby skuteczniejszy niż tekstowe hasła. Po szeregu testów firma postanowiła wkroczyć w kolejną fazę.
Elektroniczna bankowość musi być odpowiednio zabezpieczona, w końcu chodzi o nasze pieniądze, dlatego banki stosują bardzo różne systemy zabezpieczeń, takie jak jednorazowe kody autoryzacji, czy też tak jak niektóre oddziały banku Barclays, odciski palców. Brytyjski bank HSBC również wykorzystał technologię biometryczną, jednak jego system oparty jest na identyfikacji głosu.
Generał. bryg. Włodzimierz Nowak, doradca w Ministerstwie Cyfryzacji, podczas konferencji „Państwo 2.0” przedstawił założenia strategii cyberbezpieczeństwa.
Nowe badanie firmy Veeam pokazuje, że pomimo licznych incydentów z minionego roku, przedsiębiorstwa nadal nie zwracają wystarczającej uwagi na potrzeby swoich użytkowników. Z piątej edycji dorocznego raportu Veeam - obejmującego firmy działające na całym świecie, zatytuowanego Veeam Availability Report - wynika, że 84 proc. decydentów IT (o dwa procent więcej niż rok wcześniej), przyznaje, że w ich organizacji występuje tzw. „deficyt dostępności”, rozumiany jako różnica między tym, co może zapewnić dział IT a tym, czego domagają się użytkownicy.