Tajemnica przedsiębiorstwa - Wiadomości - E-System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji

Idź do spisu treści

Menu główne:

Przedsiębiorca musi wiedzieć, dlaczego eliminuje się go z przetargu

Opublikowany przez Dziennik Gazeta Prawna w Tajemnica przedsiębiorstwa · 29/9/2013 21:25:24

Zamawiający przy odrzuceniu oferty nie może się powoływać na poufne dokumenty, które jakoby mają potwierdzać nieczystą grę wykonawcy

Więcej:
Dziennik Gazeta Prawna z 26 września 13 (nr 187)




Tajemnica przedsiębiorstwa musi być chroniona na każdym etapie przetargu

Opublikowany przez Dziennik Gazeta Prawna w Tajemnica przedsiębiorstwa · 20/8/2013 20:54:51

TEZA Jeśli firma skutecznie zastrzegła poufność pewnych informacji w ofercie, to nie mogą one zostać ujawnione także wtedy, gdy są powtarzane w późniejszych dokumentach. Termin na podważanie podstaw do ich utajnienia należy odliczać od chwili, gdy zainteresowany dowiedział się o pierwotnym wyłączeniu jawności.
STAN FAKTYCZNY W przetargu na stworzenie systemu informatycznego dla jednego z województw konsorcjum zakwestionowało podstawy utajnienia części oferty uznanej przez zamawiającego za najkorzystniejszą. Podkreśliło, że chodzi o dane, które mogą decydować o zgodności oferty z wymaganiami postawionymi w specyfikacji. Bez dostępu do nich nie może ocenić, czy oferta nie powinna zostać odrzucona.
W trakcie trwania przetargu zamawiający co najmniej trzykrotnie prosił o wyjaśnienia treści zwycięskiej oferty. Firma udzielała ich, ale za każdym razem zastrzegała również poufność tych informacji. Tak jak w przypadku treści oferty powoływała się na tajemnicę przedsiębiorstwa. Konkurencyjne konsorcjum w złożonym odwołaniu domagało się odtajnienia także tych informacji.

Więcej:
Dziennik Gazeta Prawna z 20 sierpnia 13 (nr 160)




Odmowa podpisania umowy o zakazie konkurencji po ustaniu zatrudnienia uzasadnia wypowiedzenie

Opublikowany przez Dziennik Gazeta Prawna w Tajemnica przedsiębiorstwa · 1/8/2013 23:00:54

TEZA: Pracodawca może wypowiedzieć umowę o pracę pracownikowi, który odmawia podpisania umowy o zakazie konkurencji, jeśli przewidziana w niej kara umowna nie jest rażąco wygórowana w stosunku do wynagrodzenia pracownika, czy odszkodowania z art. 101 2 par. 1 kodeksu pracy.
STAN FAKTYCZNY
: Programista zatrudniony w firmie informatycznej dostał od pracodawcy projekt umowy o zakazie konkurencji po ustaniu zatrudnienia w brzmieniu obowiązującym wszystkich pracowników firmy. Strony prowadziły długie rokowania, w wyniku których pracodawca uwzględnił liczne poprawki proponowane przez pracownika. Nie wyraził jednak zgody na obniżenie wysokości kary umownej z 24-krotności wynagrodzenia do proponowanych 6 pensji. Uzasadniając odmowę wskazał, że nie może ryzykować sytuacji, w której ewentualne korzyści ze złamania umowy przekroczyłyby przy tak niskiej karze umownej straty pracownika wynikające z zakazu.

Więcej:
Dziennik Gazeta Prawna z 1 sierpnia 13 (nr 148)




Jeśli treść oferty jest uwarunkowana wymaganiami specyfikacji, to nie można zastrzec jej poufności

Opublikowany przez Dziennik Gazeta Prawna w Tajemnica przedsiębiorstwa · 31/7/2013 00:01:39

TEZA Wykonawca ma prawo zastrzec poufność wyjaśnień dotyczących wysokości zaoferowanej ceny. Mogą one bowiem mieć wartość gospodarczą i podlegać ochronie jako tajemnica przedsiębiorstwa.
STAN FAKTYCZNY W przetargu na zakup systemu informatycznego dwoje wykonawców zastrzegło jako tajemnicę przedsiębiorstwa treść załączników, w których wskazano szczegółowy dobór sprzętu związanego z realizacją tego zamówienia. Zamawiający miał wątpliwości, czy rzeczywiście mogą one zostać utajnione. Dlatego też zażądał wyjaśnień. Otrzymawszy je, doszedł do wniosku, że wykonawcy mieli prawo zastrzec poufność tych informacji, i postanowił ich nie ujawniać.

Więcej:
Dziennik Gazeta Prawna z 30 lipca 13 (nr 146)




Firma eventowa może się bronić przed utratą zleceń

Opublikowany przez Dziennik Gazeta Prawna w Tajemnica przedsiębiorstwa · 30/7/2013 23:59:23

Na rynku wydarzeń promocyjnych odbiorcy bardziej wiążą się z pracownikiem niż z jego pracodawcą. Wprowadzając do umowy o pracę klauzulę o zakazie konkurencji, organizator imprez może zapobiec odpływowi klientów. Branża eventowa w Polsce, organizująca – głównie na rzecz korporacji – promocyjne wydarzenia marketingowe, rozkwita. Tylko liczba wyjazdów integracyjnych, według ostatnich danych Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), do końca listopada ubiegłego roku w stosunku do całego 2011 roku wzrosła trzykrotnie. W imprezach takich, według POT, w 2012 roku wzięło już udział niemal 350 tys. pracowników, gdy dwanaście miesięcy wcześniej – zaledwie 130 tys. Rosnąca konkurencja i zagrożenie kryzysem powodują, że rośnie także zapotrzebowanie na organizowanie tego typu imprez dla kontrahentów i kluczowych klientów. Według branżowego pisma „MICE Poland” zapotrzebowanie na takie wydarzenia w ubiegłym roku wzrosło o ok. 25 proc. Na skutek rosnącego dynamicznie popytu, co jest ewenementem na rynku reklamy, nieznacznie do góry poszły ceny, a więc i przychody działających w tej branży podmiotów.

Więcej:
Dziennik Gazeta Prawna z 30 lipca 13 (nr 146)




Wstecz | Następna
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego