Menu główne:
Na rynku wydarzeń promocyjnych odbiorcy bardziej wiążą się z pracownikiem niż z jego pracodawcą. Wprowadzając do umowy o pracę klauzulę o zakazie konkurencji, organizator imprez może zapobiec odpływowi klientów. Branża eventowa w Polsce, organizująca – głównie na rzecz korporacji – promocyjne wydarzenia marketingowe, rozkwita. Tylko liczba wyjazdów integracyjnych, według ostatnich danych Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), do końca listopada ubiegłego roku w stosunku do całego 2011 roku wzrosła trzykrotnie. W imprezach takich, według POT, w 2012 roku wzięło już udział niemal 350 tys. pracowników, gdy dwanaście miesięcy wcześniej – zaledwie 130 tys. Rosnąca konkurencja i zagrożenie kryzysem powodują, że rośnie także zapotrzebowanie na organizowanie tego typu imprez dla kontrahentów i kluczowych klientów. Według branżowego pisma „MICE Poland” zapotrzebowanie na takie wydarzenia w ubiegłym roku wzrosło o ok. 25 proc. Na skutek rosnącego dynamicznie popytu, co jest ewenementem na rynku reklamy, nieznacznie do góry poszły ceny, a więc i przychody działających w tej branży podmiotów.
Więcej: Dziennik Gazeta Prawna z 30 lipca 13 (nr 146)